2016. március 4., péntek

Nem vesztem el, sot!

Kedves Olvasók!

Tudom miert vagytok most itt. Kerestek.
Informaciot, sikertortenetet, remenyt.
Jartatok mas emberek blogjan is, de sajnos a legtobbjuk egy ponton tul mar nem irt... Mert mashova ment. Tudjatok hova.

Igen, sokakat elvisz. Tul keson veszik eszre vagy nem hat a gyogyszer vagy "egyszeruen" csak nem hisz benne, hogy sikerulhet.
Elkezdodik, terjed, kuzd es kuzdenek ellene de hogy hogyan lesz fel ev, egy ev vagy ot ev mulva... Azt senki nem tudja elore. Kicsit olyan az egesz, mint egy kodos ut, akinek a vegen remenyeink szerint napsutes, tiszta levego es baranyfelhok fogadnak majd. De nincs ra garancia... Akkor honnan meritsuk az erot, a kitartast a borzalmas korhazi napok alatt, a mutetek elott, a kezeles alatt, a folyamatos vizsgalatok, ellenorzesek, vegelethatatlan varakozasok alatt..?
Barhonnan. A jovobol. Az almainkbol. A celjainkbol. A csaladunkbol vagy a kedvenc hobbijainkbol vagy a szomszed csillogo szemeibol. Mindegy. A lenyeg, hogy rajzolnunk kell a fejunkben egy nagy feher tablat es azt feldisziteni azzal, ami hajt minket elore, a gyogyulasba. Nem fele, hanem BELE.
Kepeket rakni ra a jovobol, kepzeletbeli fenykepeket a helyekrol, ahova mindenkepp el akarunk jutni, arcokat, akik a mindent jelentik nekunk, pillanatokat, amiket meg at KELL elnunk. Es ezt a tablat folyamatosan nezni kell belul. Es gyonyorkodni. Es beleelni magad. Es erezned kell, hogy AKAROD, at akarod elni, meg akarod nezni, szagolni, tapogatni az almaid! Es ezert barmire kepes vagy, szetvagdoshatnak, kivehetnek beloled dolgokat, szurkalhatnak, nyomogathatnak, loghatnak beloled a csovek, a tehetetlenseget is bevallalod, a szamtalan atkinlodott orat, napot, hetet akar honapot es igen megcsinalod a kezelest, mert kepes vagy ra, eros vagy es neked menned kell tovabb!
Ugyis fogod tudni belul, hogy ennek az egesznek van-e ertelme a te esetedben. Ha van, mert van remeny es nem azt kaptad diagnozisnak, hogy ennyi volt es hamarosan vege(d), hanem hogy egy baromi kegyetlen ut all elotted de VEZET VALAHOVA, akkor nincs hezitalas. Akkor meg kell csinalnod.

Talan tudod, talan nem, de az en esetem eleg gaz volt. Elso kimetszes, baj van. Masodik kimetszes, orszem kimutes elso mutetkent majd masodik mutet hamar utana, mert a melanoma mar tovabbterjedt, ugyhogy kimutottek a bal honaljambol az osszes nyirokcsomot. Es senki nem tudta garantalni, hogy ezzel en most meg vagyok mentve vagy mar esetleg tovabbterjedt a veraramban nehany rakos sejt es csinaljak bent a szomoru fesztivalt.
Jott az interferon. Atyavilag. Purgatorium. Tisztitotuz szo szerint. Mert lazban egtem, tobb, mint egy even keresztul heti haromszor. Nem mindig dontott le teljesen a labamrol, de kozel sem voltam topon. Az osszes mellekhatassal kuzdottem, lefogytam, elment a hajam, folyamatosan fajdalmaim voltak, gyenge voltam, depresszios sokszor, hanyingeres, szedulgetos, kimerult, ideges, elszigetelt es eros. Mert egy valasztasom volt: megcsinalni.
Vartak a jovobeli kalandjaim, az egesz eletem felforgatasa es ujjaszuletese, a nagy valtozasok meghozatala, a tarsam, a gyermekeim, a leckeim, a sikereim, az Utam. Nem dobhattam el oket, nem adhattam fel oket, mert nagyon vartak. Naluk jobban csak en vartam... Oket.

Jartam pszihoterapiara, megvaltoztattam az eletmodom, a gondolkodasom. Ezek olyan egyszeruen hangzanak tenyleg, de hidd el nekem, minden nap vert veritekeztem. Egy felfoghatatlan folyamat volt az egesz es nincs vege. Ahogy telik az ido, a celjaim, a "meghivasaim" nem fogynak, csak egyre tisztabban latom es erzem oket. Olyan erovel duborognek bennem, hogy elhiszem neha, hogy van remenyem sokkal tovabb elni, mint ahogyan azt josoltak nekem.
A tarsam szerint nekem a melanoma egy eszkoz volt arra, hogy felebredjek. Hogy mozduljak, lepjek es elinduljak azon az Uton, ahova egyebkent kenyelembol vagy hitt tehetetlensegbol nem jutottam volna el. Oszinten, el sem tudom kepzelni, hol lennek most es mit csinalnek, ha nem EZT. De nem is kell ezen morfondiroznom, mert nem az van. Ez van.

Van ket csodalatosan gyonyoru lelku gyermekem, ket lanyom, akikrol konnyezes nelkul szinte irni sem tudok. A nagyobbik most ket es fel eves, a kisebbik mindjart fel.
Annyira imadom oket, hogy az csak valami felsobb energiatestbe fer bele, az en kis miniatur fizikai testembe nem. Robbanni tudnek a szeretettol barmikor, ha rajuk nezek vagy hozzajuk erek vagy csak rajuk gondolok.
Ha 5-6 evvel ezelott tudtam volna biztosra, hogy ok varnak ram a kis mosolyukkal, olelo babakarjukkal, nevetesukkel, hangjukkal, illatukkal, szavaikkal, szemelyisegukkel, akkor meg sokkal-sokkal lassabban ment volna az a masfel-ket ev ameddig aktivan harcoltam. Mert nagyon nehez lett volna turelemmel kivarni a pillanatot, amikor vegre magamhoz olelhetem oket.

Mindenki Utja mas, masrol szol, mashova vezet. Ez egy olyan embernek, akinek nincs igazi melysege, talan nem mond semmit.
Ezert nem is varhato el tole, hogy atpaszirozza magat egy melyebb lelki allapotba, ahol teljesen mas frekvencian lehet elni es tapasztalni, mivel ez parancsszora nem mukodik. Senkit nem tudunk "megteriteni" vagy megjavitani vagy beleeroltetni valamibe, ami neki nem mondd semmit. Eroszakoskodhatunk, de csak a sajat energiankat pazaroljuk, azzal meg nagyon figyelmesen es ovatosan kene banni egyebkent is.

Szoval kedves melanomaval diagnosztizalt emberke vagy kedves rokon/barat/ismeros, akinek a valakijet melanomaval diagnosztizaltak: a Valtozas kopogtat az ajton. Es TE vagy az, akinek meg kell fejtenie, hogy min kell valtoztatni.
Ez csak akkor megy, ha a leheto legoszintebben leulsz magaddal szemben, belenezel a szemedbe, azon at a lelkedbe es hajlando vagy szembetalalkozni azokkal a dolgokkal, amikkel nem akarsz, de muszaj.
MUSZAJ!
Miert? Mert ami eddig volt, az nem mukodott. Az megbetegitett. Az fel akar forgatni, hogy eszrevedd, hogy nem jo fele haladsz - ki tudja miota. Valoszinuleg mar regota. Lehet, hogy annyi ideig fog tartani kimaszni, osszeszedni magad es egy ujat felepiteni, mint amennyi ideje mar tartott a sz@r, de kenytelen vagy lepni. Vagy lelepni...

Es bizonytalan uton fogsz jarni, mert soha nem lehetsz majd biztos benne, hogy mi lesz az eredmeny, viszont ha figyelsz arra a hangra, ami nagyon finoman tud neked segiteni IGAZan Elni, akkor az lesz a jo irany.

Na, tele van mar a fejed az ertehetlen zagyvasagaimmal? Nem baj, a lenyeg, hogy gondolkodj kicsit rola. Ugye te sem hitted, hogy ez az egesz melanoma hiszti csak ugy veletlen betalalt teged?! Tul sokat napoztal mi? Meg a cigi meg az ideg meg hogy igazabol te magad sem tudtad hogyan kene egeszsegesebben elni lemondasok meg egy rakas penz nelkul. Tudom en. De ez nem ennyi. XY akkor miert nem lesz rakos, mikozben az o eletmodja sokkal tobb okot adna ra? Valamiert nem lesz. Majd kapja mashogy a lecket vagy ha nem az az utja, akkor marad mindig ugyanaz, aki volt. Nem fejlodik, nem valtozik, nem is el igazan.
Szerintem.

Ezzel a mai "kiseloadas" metafizikai reszet be is fejeztem es ha vegigolvastad az egeszet, akkor jelentem, te egy kitarto ember vagy es ez meg nagyon jol johet :)

Par szoban rolam:

Masodik gyermekem megszuletese utan, talan nagyjabol 2 honapja voltam legutobb borgyogyaszati ellenorzesen itt, Walesben egy varosi korhazban. Az ezt megelozo alkalommal (meg csak par hetes varandos voltam) egyatalan nem voltam megelegedve a vizsgalattal, mert az orvos sem alapos nem volt, se nem keltette bennem azt az erzetet, hogy kulonosebben komolyan venne. Ez nekem pedig nem felel meg. Ertem en, hogy egy vagyok csak a paciensei kozul, de egyreszt ha mar 2 orat utazok csaladostul azert, hogy valaki hozzaerto vizsgaljon meg es igenis vegye eszre IDOBEN ha problema van, akkor az nem lesz eleg, hogy csak ramkukkant meg megtapogat. Akar 15 melanomam is lehetett volna, o biztos nem vette volna eszre oket ruhan keresztul. Felreertes ne essek, nem vagyok halatlan, orulok, hogy egyatalan orvos meg tud nezni, csak akkor annak legyen tenyleg ertelme.
Tehat mivel nem tartottuk hatekonynak a vizsgalatot, ezert kerelmeztuk, hogy masik korhazba kuldjenek, ahol ex-melanomasokra vannak specializalodva (mint mondjuk Edinburghban ahova jartam ellenorzesre), de persze "ez nem igy megy" es elobb panaszt kell tenni majd utana kervenyezni, hogy elkuldjenek az adott korhazon belul egy masik orvoshoz masodvelemenyezesre, szoval roviden maradtunk annal a verzional, hogy visszamegyunk ugyanoda, meglatjuk ezuttal hogyan fog zajlani a vizsgalat es utana lepunk, ha lepni kell.
Ugyanaz a doki fogadott, de ezuttal alaposabb volt es meg dermatoszkoppal is megnezte a pottyoket (nem tovirol-hegyire az osszeset mondjuk), de a feladatat mondhatjuk, hogy teljesitette. Nem talalt szerencsere semmi gyanusat. Azt mondta, hogy legkozelebb egy ev mulva talalkozunk, persze ha valami gyanusat eszlelek, akkor egybol jelentkezzek.
Hat ennyiben maradtunk per pillanat es legszebb remenyeim szerint egy ev mulva is ugyanezt fogja majd mondani. *fingers crossed*


Kedves Olvaso, aki remenyert, informacioert jottel az oldalamra. Igen, van tulelo. A legtobben akik vegigcsinaltak ezt az egeszet inkabb megprobaljak elfelejteni, nem beszelni rola, nem is igazan emlekezni ra, mert nem epp egy kellemes emlek. A harci sebeket eletunk vegeig a borunkon viseljuk, lathatja szinte barki, hogy kemeny dolgokon mentunk keresztul. De atertunk!
Szoval ne lepodj meg, ha nem talalsz tul sok informaciot a tulelokrol, mert sotet foltja ez mindannyiunknak. Van, aki szerint nekem sem kene "visszajarnom", hanem lezarni az egeszet es a leheto legmelyebb bugyorba eldugni, elrejteni, de mondd, akkor ki adna remenyt azoknak a ketsegbeesett, megrendult, osszezavarodott embereknek, akik mar az otodik blogot kell, hogy bezarjak a bongeszoben, mert sajnos az iroja elhunyt..?
Bar az en naplom sem fog senkit megmenteni, de ugy tunik nehany embernek hasznosak a benne leirt informaciok, tapasztalatok. Hasznaljatok es tudjatok, hogy nem vagytok egyedul, a vilag szamos pontjan emberek ugyanugy harcolnak, mint ti, ugyanazon mennek keresztul, ugyanugy felnek, kapaszkodnak valamibe es elni akarnak. Fogjatok meg egymas kezet gondolatban es menjetek egyutt.

En, koszonom jol vagyok, igyekszem az egeszseges eletmodomat tovabb csiszolni es remelhetoleg hamarosan a rendszeres mozgast es a meditaciot is vissza tudom csempeszni a mindennapjaimba, csak egyelore meg mindig az alvasmegvonasos szakaszban tartunk a babokammal :)
Igy ketgyermekes anyukakent meg komplikaltabb idot szanni es odafigyelni a sajat egeszsegemre, de muszaj, miattuk, miattam, miattunk. Szedem a vitaminokat minden nap, gyumolcs es zoldseg a taplalkozasunk nagyjabol 70%-a, halon kivul masfajta allatot nem eszunk meg, nem fogyasztunk cukros dolgokat es teljes orlesu liszttel fozunk vagy zabpehelylisztbol, tisztitott vizet iszunk, napi szinten iszunk turmixokat chia maggal, szezam maggal es nehany hete bevezettuk a romai komeny nevezetu kis csodamagot is az eletunkbe, rola talan fogok meg irni miutan sajat tapasztalatot szereztem.
Olajos magvakat fogyasztunk, oliva vagy kokuszolajjal fozunk, kiiktattuk a fluoridos fogkremeket es a parabenes kozmetikumokat. Illoolajokkal illatositunk es ahol tudunk ecettel takaritunk.
Rizs helyett quinoat, krumpli helyett edesburgonyat eszunk. Hasznalunk alkalmankent homeopatias gyogyszereket es a Biocom termekeit is nagyon szeretjuk. Nem fogyasztunk alkoholt es nem dohanyzunk.
Es persze soha nem vagyunk idegesek :D Dehogyisnem, sajnos efolott meg nem tudtuk atvenni az iranyitast, de igyekszunk azert. :)
A parcentis hajam mar a derekamig er.
A sebhelyeim nem szepek a honaljamnal, de nem is keszulok veluk szepsegversenyre.
Mindezt csak azert irtam le, mert hatha valaki otletet tud meriteni vagy ki szeretne probalni uj dolgokat a felsoroltakbol.

Oszinten kivanom nektek, hogy legyen erotok az elottetek allo uthoz, legyen az csak egy gyanus anyajegy levetele vagy egy hosszabb tortenet mutetekkel, kezelessel, sorsfordulassal.
Nem vagytok egyedul, sokan veletek harcolnak.
Es eljetek.
Nevessetek.
Szeressetek.
Bocsassatok meg es engedjetek el.
Ugorjatok fejest sajat magatokba es mindent, amire mar nincs szukseg odabent vagy idekint - szabaduljatok meg tole. Nagyon jo erzes lesz utana friss levegot venni.

Szabad osszeomlani, szabad ketsegbeesni es kilatastalannak latni a helyzetet, de egyet nem szabad - elvesziteni a Fenyt. Azt a Fenyt, amitol ragyogsz. Ami erot ad, ami motival, ami az almaidat vilagitja be, ami a legsotetebb napokon csak alig lathatoan pislakol, de OTT VAN. Varja, hogy figyelj ra, hogy melegedj a fenyenel kicsit. Neki az a jo, ha ragyogtathat, azert van benned.
A legsotetebb napon is erot ad, ha csak ragondolsz.
Magyarra leforditva, keresd meg a szebbik oldalat a dolgoknak. Minden nezopont kerdese es a gondolataidat TE valasztod meg! Valogasd oket okosan.


Koszonom a turelmed es kitartasod, ha mindezt vegigolvastad!


Sziasztok!

2 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Melinda, probaltalak, de tobb Pali Melinda van, akinek irtam, nem the vagy, irj nekem legyszives the, Anita Kato a nevem, a kepemen csak a del arcom latszik :) Varom.

      Törlés