2014. január 5., vasárnap

Valasz


Csak valaszolni szeretnek Viktor kerdesere.

Van egy nagyon homalyos kepem arrol az anyajegyrol, de abbol sajnos nem tul sok mindent lehetne kivenni, ezert kerestem egy kepet, ami a legjobbam hasonlit ra:


Ha nagyon ranagyitanank, akkor pedig valami hasonlot latnank (amit te tukorbol, bizonyos tavolsagbol nem biztos, hogy eszrevennel, amikor ellenorzod magad):



A trukk a dologban, hogy eloszor egy borbe viszonylag szepen belesimulo anyajegy volt, majd szepen elkezdett noni kifele es egy ido utan mar el is kezdett valamennyire elvalni a boromtol (nagyon rossz helyen volt, melltarto miatt gyakran irritalva es a ruha is dorzsolte, miutan kidudorodott mar).
Kb. igy nezett ki az utolso kepen, amit lattam rola. 
Fontos megjegyeznem, hogy az irritaciotol verzett is es mivel nagyon viszkedett (ha nem figyeltem oda mindig megvakartam kicsit) ezert ez a helyzetnek nem kedvezett kulonoskepp.

Nos, az, hogy mennyi ido telt el az eszreveves es az eltavolitas kozt eleg nehez megmondani. Mivel amikor mar egyertelmu jelei voltak, hogy itt valami nem oke ezzel az anyajeggyel, akkor sem rohantam orvoshoz, hogy nezzek meg, mivel eselyesebbnek tartottam, hogy csak a ruha dorzsolte ki ez azert viszket/verzik. Naiv, tudom.
En ugy kb. nehany hetre saccolom azt, hogy jelek voltak es eljutottam az orvosnak valo megmutatasig. Nem tudom, hogy annak idejen, amikor leirtam a tortenet elejet, akkor referraltam-e erre az idointervallumra vagy sem, de most igy nem emlekszem teljesen pontosan. Vizsgaidoszak volt es nem epp erre koncentraltam. Sajnos.

Miutan latta szakorvos, onnantol par nap telt el es mar el is tavolitottak.
Tehat azt kell mondjam, hogy viszonylag gyorsan kepzett attetet (persze tudni kene, hogy mikor kezdett szetterjedni a veraramban, de ezt nem tudjuk), hiszen mire szakember kezebe kerultem, mar a honalji nyirokcsomomban 'ult es vart'. Azt sem tudom, hogy mik azok a tenyezok, amik gyorsithatjak vagy lassithatjak a terjedest, talan ha a melanomamobil orvosatol kerdezel, tud valaszt adni, de ez csak egy tipp volt.

Nem hiaba mondjak, hogy a melanoma az egyik legveszelyesebb daganatfajta, mivel (talan) ez a tipus terjed szet leggyorsabban a testben. 
Orvos nem vagyok, igy nem akarok hulyesegeket mondani, igy csak olyat irok, amire emlekszem vagy orvos mondta nekem.

Nem tudom, hogy segitettem-e barmit is a valaszommal, esetleg ha a blog elejen visszakeresel az infokra, lehet, hogy talalsz ertekes dolgokat.
A legfontosabb dolog, hogy sokkal egyszerubb gyorsan intezni egy idopontot a borgyogyaszhoz gyanu eseten (akkor is ha fizetni kell, hidd el, megeri), mint inkabb azt a kalvariat vegigjarni, amit en es sok masik (ex)betegtarsam.
A masik nagyon egyszeru 'trukk', hogy amikor elkezdesz figyelmet forditani az anyajegyeidre, akkor szepen egyenkent csinalj roluk a telefonoddal/fenykepezoddel egy-egy kepet, esetleg egy terkepet is keszithetsz magadnak ha ugyes es turelmes vagy, a testeden elhelyezkedo kis 'diszekrol'. Sokat segit abban, hogy van mihez hasonlitani, ha esetleg valamelyik beindul es az orvosoknak is segitseg szerintem betajolni, hogy mikor kezdhetett el megvaltozni stb.

Barmi kerdes van, tovabbra is szivesen valaszolok.

Szep napot!

Nati

3 megjegyzés:

  1. Köszi a választ és kívánom, hogy a témában új fordulatokkal már ne is kelljen többet frissítened ezt a blogot :)
    Nekem is van sok anyajegyem, de eddig csak olyat találtak, amire azt mondák, hogy érdemes lenne előbb-utóbb leszedetni. Persze azonnal leszedettem és a Te blogod is abban erősít meg, hogy ezután is így döntsek. Hasznos és érdekes volt végigolvasni egyébként :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is jó egy évvel ezelőtt a szövettani vizsgálatra kellett épp
    várni, miközben minden létező cikket elolvastam a melanomáról, rengeteg képet néztem, még orvosi cikkeket is olvastam. Az én anyajegyem egész másképp nézet ki mint ami itt a képen látható. Nagy volt, teljesen lapos, de oldalra kis lábai lettek, vagyis elindult terjedni. Én is megsértettem, vérzett, majd úgy tűnt meggyógyult, akkor ijedtem meg nagyon, amikor jóval később újra vérzett. Járok rendszeresen most szűrésre mivel nekem legalább 200 anyajegyem van, viszont nem tartom alaposnak a szűrést, idő sincs 1-1 betegre órákat szánni gondolom. Találtam végre egy maszek számítógépes szűrést ami nem olcsó, de csak ezzel tudnak rögzíteni, figyelni ilyen sok anyajegyet.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Nati. Olvastam a blogodat, nekem is volt melanómám, sok erőt adtál, hogy végigcsináljam az interferont. olvastam Sunny blogját is, sajnos törölte, aggódom miatta, ha tudsz róla légyszi írd meg. köszönöm

    VálaszTörlés