2010. július 28., szerda

Jó estét,

a másik blogomba írtam a mai nap eseményeiről, itt található: www.veledvagyok.blogol.hu

Ide még le szeretném írni, hogy ma újra voltam könyvtárban, kivettem azt a könyvet, amit Dóra, a pszichológusom ajánlott. A történet regény formájában mesél démonjainkról. Első olvasásra talán azt hiszitek, ez valami vámpíros történethez hasonló könyv lehet, de igazából köze sincs hozzá. A démon fogalmat a pszichológiában is használják, persze saját magának mindenki máshogy fogalmazza meg., hogy mi is az. Általánosan azt mondják, hogy az alkoholnak, drogoknak van démona, de mélyebben beleásva magunkat a témába megtudhatjuk, hogy mindannyian küzdünk velük. Bizony, mindenkinek van olyan akár rossz szokása, tulajdonsága, függősége, félelme stb, ami vissza-vissza tér, sűrűbben vagy ritkábban, de nem hagyja az embert és –nálam legalább is-, akkor támadnak, amikor a legkevésbé sem gondolok rájuk. Ezekről a démonokról beszélgettünk, majd ajánlotta Dóra ezt a könyvet. Még ma este elkezdem olvasni és majd írok róla, ha végeztem vele és megbeszéltük a dolgokat a könyvvel kapcsolatban. Ti is okosodjatok, ha ezt lehet annak nevezni. :)

A másik könyv Balogh Bélától a Tudatalattid tízparancsolata, CD-vel. A CD-t hallottam már és talán a könyvbe is belenéztem már pár hónapja, de most rendesen, alaposan szeretném magamévá tenni a benne található fontos információkat.

A harmadik könyv az Egészséges élet Egészséges táplálkozás címet viseli. Igen, egy újabb, mit együnk, hogy egészségesek legyünk vagy maradjunk. 1-2 havonta kiveszek egy ilyen könyvet, de múltkor jól melléfogtam. Nem olvastam elég alaposan bele és egy jó vastag könyv csak arról szolt, hogy miért KELL vegetáriánus módon táplálkoznunk. Mivel én ezen már túl vagyok és még a mai napig is vega lennék, ha nem okozott volna egészségügyi problémát, ezért ezekre az írásokra nem igazán van szükségem. Tisztában vagyok vele, miért is olyan jó, viszont szükségem van a véremre és még így is elég kevés van belőle… Szóval maradok annál a módszernél, hogy amikor húst kell ennem, azt képzelem, hogy ez igazából növényből van és nem kellett egy állatot sem leölni ahhoz, hogy én elfogyasszam. Lehet hülyén hangzik, de valamit muszáj volt kitalálnom, hogy lemenjen a torkomon. S bár az életformámhoz sokkal inkább passzolva a vega táplálkozás (meg a bio is), talán majd egyszer, ha olyan szakemberrel tudok konzultálni, aki úgy összeállít nekem egy étrendet, ami azt eredményezi, hogy nem alakulnak ki hiánybetegségeim és erre tényleg van esély, akkor szívesen visszatérek! A könyvben egyébként végigveszik azokat a táplálékokat, amiket nap mint nap fogyasztunk, csak éppen abból a szempontból, hogy melyik miért jó, mi található benne és leleplezi azokat a tévhiteket is, mint pl. az almalé ugyan olyan hasznos, mintha megennénk a napi almaadagunkat. Béres Alexandra ajánlásával, tehát plusz egy név, aki miatt számomra hiteles lesz ez a könyv. Majd meglátom, hogy elolvasás után is ennyire pozitívan állok-e a történethez. Remélem, mert nagy szükségem lenne már egy értelmes, érdekmentes és szakértők által összeállított könyvre, amiben tényleg az van, amire a testemnek szüksége van. Ehhez is kaptam egy CD-t, kíváncsi vagyok, mit tartalmaz.

Szeretek könyvtárba járni, néha elképzelem, hogy az ott található mindent tudást birtoklok és minden kérdésre tudom a választ :) Az milyen lenne már… Kérdezzetek bármit :) Hogy idáig eljussak, igyekszem sokat olvasni és olvasni meg olvasni is. Csak viccelek. Sok időt töltök gép előtt, ahelyett, hogy leülnék a könyvek fölé. De a tudásszomjam továbbra is hajt és rákényszerít az olvasásra, szerencsére.

Nem tudom, mit szóltok ahhoz, hogy mostanában gyakrabban írogatok a blogjaimba. Tudjátok követni, vagy inkább maradjak a heti 1-2 bejegyzésnél?

Szép estét Nektek, majd kellemes csütörtököt! Puszi: Nati

6 megjegyzés:

  1. Követhető minden dolog én olvasom mind2 blogot!Csak így tovább! Dóri

    VálaszTörlés
  2. Szia Dóri, köszi a kommenteket!!
    Ismerjük egymást egyébként személyesen is, vagy csak rám találtál a neten? :) Szép napot :)

    VálaszTörlés
  3. Közben persze eszembe jutott, hogy ki vagy, bocsi :) Csak már keverem a keresztneveket :)

    VálaszTörlés
  4. Ohhh én bár most nem tudtam olyan rendszeresen olvasni, de bevallom, amikor sokáig nem írtál bele, már szabály szerűen elvonási tüneteim voltak, úgyhogy én szorgalmazom, hogy legalább egy kevéske bejegyzéssel örvendeztess meg igen gyakran minket. =)

    Örülök, hogy sokat olvasol! Én most Feldmár András könyveit falom, ill. falnám, ha nem vették volna ki nagy részét a könyvtárból. De nagyon érdekes... Iszonyatosan. Fejbevágó.

    Olvasni jó! =) És ezt nem csak szakmai kötelességből mondom, meg bölcsészségemből kifolyólag!

    VálaszTörlés
  5. Meg kéne nézned a Levelek Istenhez című filmet, szerintem erőt adna.

    VálaszTörlés
  6. Semmi baj,ritkán vagyok Mélykúton de egyszer majd összefuthatnánk.Én már láttalak egyszer Téged mikor Ricsivel szálltatok le a vonatról úgy kb 1 és fél éve.További szép nyarat és vigyázzatok egymásra!Puszi Dóri

    VálaszTörlés